قبل از صادرات به چین لازم است که به صورت کلی با ابعاد مختلف کشور چین آشنا باشید ما در مقاله صادرات به چین ابتدا به مواردی اشاره می کنیم تا دید شما را برای تجارت با این کشور بازتر کنیم.
جغرافیا و فرهنگ
چین کشوری است در آسیای شرقی و با جمعیت بیش از 1.500.000.000 دومین کشور پرجمعیت جهان است چین از شمال با کشور های قزاقستان ، مغولستان ، روسیه و از غرب با تاجیکستان، قرقیزستان و افغانستان و از شرق با کره ی شمالی و از جنوب با نپال ، بوتان ،هند ، میانمار، لائوس و ویتنام مرز خاکی دارد.
همچنین زبان مردم چین ماندارین است که یکی از مهمترین زبان های جهان است . دین مردم چین متنوع است درصد قابل توجهی از مردم چین خود را خدا ناباور می دانند و بقیه پیرو آیین هایی مانند بودایی ،تائوئیسم و آئین های سنتی هستند.
فرهنگ تجاری در چین بر مبنای احترام متقابل است و همچنین به دلیل استفاده مردم از اینترنت استفاده از روش های مدرن ضروری است.
عدد 8 خوش شانس ترین عدد در فرهنگ چینی است و عدد 4 عدد خوبی نیست و صدای آن شبیه مرگ است.
اقتصاد :
کشور چین دومین قدرت اقتصادی در جهان می باشد و یکی از پر سرعت ترین اقتصاد های جهان است که سالانه حدود 10 درصد رشد دارد . با وجود این که این کشور بزرگترین صادر کننده کالا است دومین کشور وارد کننده کالا در جهان می باشد.
این کشور در چند سال گذشته در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعت و خدمات رشد قابل ملاحظه ای داشته است واحد پول کشور چین یوآن است که با نماد CNY شناخته می شود .
سیاست :
ساختار سیاسی چین تک حزبی است که بر اساس حزب کمونیست چین اداره می شود که رهبر آن شی جین پینگ می باشد در چین احزاب دیگری نیز وجود دارد اما قدرت اصلی در حزب کمونیست چین است که برتمام ارکان دولت و جامعه نظارت دارد .
تجارت خارجی
چین با کشور هایی مانند آلمان ، امریکا ، ژاپن ، ایران ، هلند ، انگلستان ، تایوان ، کره ی جنوبی ، ویتنام، عمان و….روبط تجاری موفقی دارد.
نحوه ی صادرات به چین
1- بازاریابی و ایجاد هویت تجاری که برای انجام آن می توانید صفحه بازرگانی خارجی خود را ایجاد کنید
2- تعیین شرایط بازرگانی خارجی
3- معرفی محصول به بازار چین که یکی از موارد مهم است و اگر معرفی محصول در صادرات کیفیت بالایی داشته باشد شانس شما را درجذب خریدار خارجی بالا می برد.
4- مذاکره با خریدار جهت صادرات
5- صدور پیش فاکتور و تنظیم قرارداد
6- انجام تعهدات و وظایف با توجه مذاکرات و قرارداد و اینکوترمز مورد نظر در صادرات کالا به چین
نکات کلیدی در صادرات به چین
1- کشور چین به دلیل نیروی کار ارزان کالاها را با قیمت مناسبی تولید می کند پس سعی کنید قیمت مناسبی را برای کالا خود در نظر داشته باشد تا بتوانید صادرات کالا به چین را با موفقیت انجام دهید.
2- سعی کنید از روش هایی استفاده کنید که هزینه های شما را کاهش دهند و در عین حال دارای بالاترین بازدهی باشند یکی از این روش ها صادرات کالا به چین با comeondealz است.
3- در مورد محصول خود اطلاعات کامل داشته باشد و به آن مسلط باشید و آن را در comeondealz به بهترین شکل معرفی کنید.
چه کالاهایی را می توان به چین صادر کرد
کالاهای مختلفی به کشور چین وارد می شوند که شما می توانید در صادرات به چین آن ها را در نظر داشته باشید.
1- انواع مواد غذایی خصوصا محصولات کشاورزی
2- انواع فلزات
3- انواع مواد معدنی
4- انواع دارو ها
5- مصالح ساختمانی
6- لوازم آرایشی و بهداشتی
7- تجهیزات پزشکی
8- قطعات صنعتی
و کالاهای دیگر ………
همچنین اگر در زمینه واردات کالا از کشور های مختلف فعال هستید با توجه به تنوع کالایی که در کشور چین وجود دارد واردات از چین نیز می تواند یکی از گزینه های ایده آل شما باشد .
نتیجه گیری
در این مقاله در مورد صادرات کالا به چین مطالبی را ارائه دادیم و به مطالبی اشاره کردیم که در صادرات کالا به چین می تواند به شما کمک کند و همچنین چند نکات کلیدی در صادرات کالا به چین را برای شما بیان کردیم
به شما پیشنهاد میکنم به جای صرف وقت و هزینه ی زیاد برای بازار یابی بین المللی در صادرات به چین آرام باشید و تنها با زمانی که برای خوردن نوشیدنی مورد علاقه تان صرف می کنید خود و محصولاتتان را به کشور های مختلف معرفی کنید و صادرات کالا را با comeondealz انجام دهید .